همایش ملی زبان ، فرهنگ و ادبیات بختیاری

بختیاری‌ها، یکی از کهن‌ترین و ریشه‌دار ترین اقوام و تبارهای ایرانی‌اند که با تنوّع جغرافیای زیست و به ویژه در حوزه زاگرس،دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار فراوانی در زمینه مطالعات زبان و زبان‌شناسی، ادبیّات و عناصر و مؤلّفه‌های فرهنگی و مردم‌شناسی‌اند.

در سال‌های اخیر، مطالعات ارزشمندی در قالب چاپ و نشر کتاب، چاپ مقالات در مجلات معتبر دانشگاهی و دیگر مراکز علمی و فرهنگی، برگزاری همایش‌ها و ارائه و چاپ مقالات در شناخت و معرّفی گویش‌ها، لهجه‌ها، زبان‌ها، آثار و مفاخر ادبی اقوام متعدّد ایرانی و هم‌چنین موضوعات بین رشته‌ای از جمله وابستگی زبان و ادبیّات به منزله یک نهاد اجتماعی با فرهنگ و عناصر فرهنگی و مضاف بر آن، فرهنگ عامّه و فرهنگ عامیانه انجام پذیرفته‌است.

با توجّه به این که یکی از اهداف و رسالت‌های مراکز علمی و فرهنگی و از جمله دانشگاه‌ها، تحقیق و مطالعه در راستای شناخت این عناصر و مؤلّفه‌ها و شناساندن به مخاطب و علاقه‌مندان است، نیاز به مطالعات انتقادی و تحلیلی در موضوعات مطالعات ادبی و فرهنگی رسمی و بومی قوم بختیاری امری شایسته و بایسته است.

بنا بر این احساس نیاز و ضرورت، دانشگاه پیام نور استان چهار محالّ و بختیاری با برخورداری از ظرفیّت‌ها و استعدادهای لازم و بهره‌گیری از آراء، اندیشه‌ها پژوهش‌های اندیشمندان، اهل قلم و صاحب‌نظران، تلاش دارد رسالت خود را در حوزه مطالعات زبانی، ادبی و فرهنگی قوم بختیاری به عنوان خدمتی علمی، مانا و برجسته انجام دهد. ارائه مقالات و برگزاری نشست‌ها و چاپ آثار تحلیلی و انتقادی از اهداف و ضروریات این همایش ملّی است.

جهت ارسال مقاله و شرکت در همایش ها ، ابتدا باید در سامانه ثبت نام کرده و در همایش مورد نظر خود عضو شوید . سپس به کمک کنترل پنل خود می توانید اقدام به ثبت و ارسال مقاله های خود نمایید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر